שעות פעילות: א-ה: 8:00-17:00 ו: 8:00-14:00

מרכז שיקום פרטי - פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק וריפוי בדיבור

עברת ניתוח אורתופודי? אירוע מוחי? שפוז ממושך? אין צורך להתאשפז במוסד שיקומי. הצוות שלנו בראשות רופא מומחה בשיקום – יגיע לביתך ויענק לך טיפול שיקומי מלא. אנחנו כאן עבורך בזמינות מיידית!

נשמח להיות בקשר .

טיפול בהפרעות בליעה דיספגיה

קשיי בליעה יכולים להביא איתם לא מעט תופעות לוואי כמו חרדות, ירידה במשקל, דיכאון ועוד – מהסיבה הזאת חשוב לטפל בהפרעות בליעה בצורה מהירה ואפקטיבית על מנת לפתור אותן במהירות האפשרית. הפרעות בליעה או כפי שנוהגים לכנות אותם בהגה המקצועית דיספגיה מתרחשות כאשר מזון או שתייה נכנסים שלא כמתוכנן אל קנה הנשימה. 

כיום המודעות להפרעות בליעה הינה משמעותית יותר מאשר הייתה בעבר, ודרכי הטיפול המוצעות לאנשים אשר סובלים מהתופעה הזאת הינם רבים ומגוונים. במאמר הבא תקבלו את כל המידע הנחוץ לכם על טיפול בהפרעות בליעה – דיספגיה. כך תוכלו לאבחן את ההפרעה במהירות האפשרית, וגם להבין מהן דרכי הטיפול היעילות ביותר אשר נמצאות על כף המאזניים עבורכם.

מהם התסמינים של הפרעות בליעה?

קשיי בליעה יכולים להופיע במגוון רחב של מקרים – בין אם מדובר על לעיסה קלה, אכילה של מזון בצורה מהירה מידיי או ניסיון לבלוע נתחי מזון גדולים – המקרים הללו הם אינם תסמינים להפרעות בליעה. חשוב מאוד להבין כי את הבעיות הללו ניתן לפתור על ידי שינוי הרגלי האכילה. 

התסמינים של הפרעות בליעה הם שונים לגמרי, ולכן חשוב מאוד שתכירו אותם על מנת שתוכלו לאבחן את הבעיה במהירות האפשרית – כך שתוכלו לקבל את הטיפול ההולם ביותר אשר מתאים במיוחד עבורכם.

  • תחושה שהאוכל נתקע בגרון מיד לאחר הבליעה
  • אי יכולת או חשש לבלוע את האוכל
  • כאב או צריבה בזמן בליעת האוכל
  • אובדן משקל בצורה דרמטית ללא שליטה
  • שיעולים או הקאות בזמן או לאחר האכילה 

כל אלה הם תסמינים שכיחים מאוד אשר יכולים להעיד על מצב של הפרעות בליעה – דיספגיה וחשוב מאוד לטפל בהן על מנת שתוכלו לחזור וליהנות מהאוכל.

טיפול בהפרעות בליעה דיספגיה

כיום קיימות דרכי טיפול שונות ומגוונות שבאמצעותן ניתן לטפל בהפרעות בליעה דיספגיה. יש כאלה שנוטים לחשוב כי מדובר בבעיה פסיכולוגית אשר ניתנת לטיפול בעזרת פסיכולוג או כל איש מקצוע אחר אשר מתמחה בתחום של הפרעות אכילה. הדעה הרווחת היא שברגע שאותו אדם יפסיק לחשוש או לחשוב על ההשלכות של הבליעה, מיד לאחר מכן הוא יוכל לחזור להרגלי האכילה הרגילים אליהם הוא היה רגיל טרם הופעת הדיספגיה.

דעה אחרת סבורה כי מדובר על בעיה רפואית אשר דורשת מעורבות של תרופות או טיפול כירורגי כזה או אחר. כמובן שמצב כזה חשוב מאוד לקבל ייעוץ או הכוונה של רופאה מנוסה אשר מכיר את התחום של הפרעות האכילה על בוריו. כך תוכלו לדעת כי אתם מספקים לעצמכם את הפתרון האולטימטיבי ביותר אשר מותאם אליכם.

בין אם אתם בוחרים באופציה של טיפול תרופתי או טיפול פסיכולוגי, חשוב מאוד שתשימו לב להתקדמות ולתוצאות שאליהם אתם מגיעים – כי זהו המדד הטוב ביותר שלכם להצלחה או לכישלון של התהליך.

שיקום הדדי

שיקום אצל הטובים ביותר

שיקום נגיש 

השאירו פרטים עכשיו לקבלת הצעת המחיר הטובה ביותר!