שעות פעילות: א-ה: 8:00-17:00 ו: 8:00-14:00
טיפול סיעודי ביתי – כל היתרונות

טיפול סיעודי ביתי – כל היתרונות

יש מצבים רפואיים בהם טיפול מסור בסביבה המוכרת לפציינט יכול לעשות הבדל גדול ולתרום להתאוששות מהירה יותר או להביא לאיכות חיים גבוהה יותר.
תאונה, מחלה, ניתוח, פציעה, צרכים ייחודים של הגיל השלישי. אף פעם אי אפשר לדעת מתי יהיה צורך בטיפול סיעודי ביתי. בני המשפחה לא תמיד זמינים או פנויים או בעלי הידע הנחוץ והיכולת להעניק טיפול סיעודי וכתוצאה מכך המטופל לא מקבל את העזרה הנחוצה לו. טיפול סיעודי בבית בעל יתרונות רבים על אחת כמה וכמה בתקופת הקורונה המאתגרת:

טיפול סיעודי בסביבה הביתית המוכרת

טיפול במרחב הביתי שנחשב לאזור הנוחות הבטוח מסייעת למטופל להרגיש בבית ובמקום הטבעי לו וגם לא פוגע בשגרה היומיומית של בני המשפחה החיים בבית. טיפול סיעודי ביתי חוסך גם נסיעות, עמידה בפקקים ובתורים לטיפולים שונים במרפאות כאשר במצב רפואי יכולים להיות קשים ומעייפים במיוחד. העובדה שהמטפלים מגיעים לבית המטופל והוא לא נדרש לצאת החוצה למרפאות שונות יכולה לצמצם את הסיכוי בהידבקות, כי מדובר באדם אחד קבוע שמגיע לבית או שוהה עם המטופל וכמובן הטיפול נעשה בסביבה סטרילית יותר, בביתו של הפציינט. טיפולים בסביבת המגורים יכולים גם למנוע אשפוזים.

 

תוכנית טיפול בהתאמה אישית

אנשי מקצוע בתחום הבריאות יכולים לסייע בטיפול מסור יומיומי כמו גם בבניית וגיבוש תוכנית טיפול בהתאמה אישית לצרכי המטופל כמו גם במתן טיפולים מתקדמים. למעשה, כיום יש אופציה לטיפולים סיעודיים מתקדמים ביותר במרחב הביתי. מטיפולים כמו טיפול בפצעים קשיי ריפוי דרך טיפולי שיקום דוגמת פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת ועד מפגשי פסיכיאטריה. העובדה שיש עם מי להתייעץ ויש גורם מקצועי שזמין לכם יכולה מאוד להקל וכיום חברות מקצועיות המציעות שירותים אלה מציעות גם טיפולי הוספיס בית שחשוב מאוד למי שמתמודד עם מחלה קשה, לסובלים מדמנציה וכדומה.
כמו כן, ניתנים שירותים כגון אשפוז בית לחולי אי ספיקת לב, שירותי רפואה עד הבית עם רופא מקצועי, אחות שזמינה למטופל ואנשי מקצוע בתחום השיקום כולל ליווי וזמינות טלפונית מסביב לשעון, מענה בכל הנוגע לבעיות רפואיות שונות דוגמת מחלת חום או טיפול בפצע ניתוחי ועוד.
נוכחות איש מקצוע או גורם רפואי בחיי המטופל מעניקה שקט נפשי למטופל עצמו ולבני משפחות, כאשר העזרה גם נמצאת תחת פיקוח ושירותי הבריאות הניתנים הם בסטנדרט הגבוה ביותר שלא תמיד ניתן למצוא בעולם הרפואה הציבורית. אנשי המקצוע בקיאים בכל החידושים, בעלי ניסיון בתפעול מכשור רפואי שלעיתים יש בו צורך בתמיכה במצבים בריאותיים או מצבים כרוניים.
טיפול סיעודי יכול לכלול גם התאמת וניהול טבלת התרופות כך שהמטופל נמצא תחת השגחה או בקרה בכל הנוגע לנטילת התרופות או שליטה בניהול מחלות כמו מחלת הסוכרת שמצריכה הקפדה תזונתית, זריקות וכדומה וכל זה באווירה נעימה המוכרת למטופל בביתו ובהפגנת אכפתיות, יחס אישי שחשוב מאוד לתהליך ההחלמה או במצבים מורכבים שונים.
היחס הוא אחד על אחד ולא כמו רופא או מטפל בשירות הציבורי שרואים אינספור מטופלים ולא תמיד סובלניים או פנויים רגשית וטכנית לתת מענה.

 

בחירת חברה מוכרת לטיפול סיעודי איכותי

חשוב מאוד לבחור חברה המציעה שירותי טיפול ביתי מוכרת בתחומה ואמינה המציעה מגוון טיפולים ושירותים. ניתן לבדוק מהן העלויות ובמידה ויש ביטוח רפואי האם מדובר בהוצאה בה הביטוח משתתף וכן להחליט עם הצוות של החברה מהי תוכנית הטיפול המתאימה ביותר לפי צרכי המטופל, למשך כמה זמן ומהי תכלול מבחינת מתן טיפולים. טיפול סיעודי ביתי יכול להיות משתלם מאוד בקידום הריפוי ובחיסכון אשפוזים, לחזק את המטופל ולסייע לבני הבית או בני המשפחה בהתמודדות.